Kam budú Slováci cestovať v roku 2020?
Bratislava, 11. februára 2020
Slováci sa naučili kupovať si dovolenku v predstihu, a to najmä počas akcie First Minute, kedy sa letná dovolenka vyberá nielen pod menším stresom, ale hlavne z plnej ponuky najlepších hotelov. Nespornou výhodou je aj to, že nákup dovolenky počas First Minute je za zľavnené ceny. Pri vybraných zájazdoch sú výrazné zľavy pre deti alebo deti cestujú za symbolické 1 euro, či úplne zadarmo.
„Sme veľmi radi, že tento rok sme presvedčili mnohých Slovákov, že nákup zájazdov v predstihu je skvelá voľba. Medziročný nárast od októbra do januára predstavoval 44 % v počte predaných First Minute zájazdov a rast obratu bol vo výške 45 %,“ povedala Helena Tomková, externá tlačová hovorkyňa Invia.
- Medziročný rast počtu predaných FM zájazdov + 44 %
- Medziročný rast obratu FM zájazdov + 45 %
*medziročné porovnanie obdobia október - január
Januárová kampaň Leto s tebou
Január potvrdil svoju silnú pozíciu. Doteraz mal najväčší podiel na predaji First Minute zájazdov, a to 66 % (október 2 %, november 9 %, december 22 %). „Január je najsilnejším mesiacom v predaji First Minute zájazdov. Na Slovensku má navyše stále veľký potenciál rastu. Zľavy sú v tomto mesiaci najväčšie, výber zájazdov, lokalít a hotelov je najširší,“ vymenúva výhody Helena Tomková s tým, že aj vďaka novej komunikačnej kampani Leto s tebou, ktorú Invia spustila v januári, sa najväčšej cestovnej agentúre na Slovensku podarilo v tomto silnom mesiaci dynamicky rásť.
- Medziročný rast počtu predaných FM zájazdov + 43 %
- Medziročný rast obratu FM zájazdov + 42 %
*medziročné porovnanie mesiaca január
„Novou kampaňou sme chceli ľuďom pripomenúť, že dovolenka je najmä o skvelých ľuďoch, ktorí sú nám blízki a je nám s nimi dobre. Kampaňou chceme povedať: „Užite si letnú dovolenku s tými, ktorých máte radi.“ Koncept je jedinečný v tom, že sme použili autentické zábery našich šťastných klientov, ktorí si užívajú spolu dovolenku, ako aj pieseň od Jiřího Schelingera „Léto s tebou“, ktorú do slovenčiny prespieval Adam Ďurica,“ pripomenula kampaň Helena Tomková.
Dovolenkové trendy 2020
Podľa doterajších predajov dominantná destinácia tohto leta pre Slovákov ostáva Turecko s podielom predaných First Minute zájazdov 35 %. Čísla z First Minute predajov, ale naznačujú, že tento rok by sa na túto pozíciu mohli doťahovať aj ďalšie destinácie, a tak znižovať veľký náskok Turecka. Z populárnych destinácií najdynamickejšie medziročne rastú Egypt +50 %, Grécko +55 % a Bulharsko +53 %. Dynamický medziročný rast zaznamenávajú aj: Španielsko, Chorvátsko, Cyprus a Kapverdské ostrovy.
Ďalšie trendy
- Pokračuje dominancia 5* hotelov (podiel 38 %)
- Novinka, dynamicky rastie podiel 4* hotelov (podiel 36 %)
- Pokračuje dominancia zájazdov na 8 dní (podiel 54 %)
- Posilňuje sa dominancia All Inclusive (podiel 66 %)
- Pokračuje dominancia leteckej dopravy
- Pokračuje dominancia odletov z Bratislavy (podiel 55 %) a Košíc (podiel 19 %)
- Novinka, začínajú dynamickejšie rásť aj odlety z ostatných slovenských letísk (Sliač, Poprad a Piešťany), zo zahraničných rastie Praha
Publikované: 12.02.2020