Invia vlani zvýšila počet predaných pobytov o 22 %, turisti do dovoleniek investovali o 43 eur viac
V roku 2013 zaznamenala cestovná agentúra Invia, najväčší online predajca zájazdov na slovenskom trhu, 22 % medziročný nárast v počte objednávok. Turisti vlani za svoje dovolenky viac míňali. Priemerná cena predaného zájazdu v roku 2013 dosiahla 530 eur na osobu, čo je o 43 eur viac, než v roku 2012. Slováci si najradšej kupovali zájazdy do Turecka, ktoré v minulom roku tvorili 17 % z celkového dopytu po dovolenkách cestovnej agentúry Invia.
Jednotlivci aj rodiny s deťmi vlani najčastejšie volili dovolenku v tureckých letoviskách. Turecko tak nahradilo na pozícii najpopulárnejších destinácií Egypt, ktorý kraľoval v predchádzajúcich rokoch. V tomto roku odcestovalo do Egypta 13,5 % zákazníkov cestovnej agentúry Invia. K medziročnému poklesu záujmu o dovolenku v Egypte o 4 percentuálne body došlo kvôli neistej politickej situácii v krajine. Trojicu najoblubenejších destinácií uzatvorilo Bulharsko, ktoré tvorilo 13 % z celkového dopytu po zájazdoch. Oproti minulému roku slovenskí turisti častejšie cestovali napríklad do Chorvátska, Talianska, na Kanárske ostrovy a výrazne narástol aj záujem o dovolenku na Cypre.
Na dovolenku s cestovnou agentúrou Invia odcestovalo v roku 2013 takmer o štvrtinu viac osôb než v roku predchádzajúcom. Invia zároveň vlani zvýšila výnos z predaja zájazdov a ďalších služieb o 28 % oproti predchádzajúcemu roku. Celkovo tak za minulý rok utŕžila 10,6 eur. „Medziročný nárast objednávok aj celkových predajov svedčí o tom, že ekonomická stagnácia trhu je už za nami. Túto skutočnosť potvrdzuje aj zvýšenie priemernej investície do dovolenky o 43 eur. Práve odvetvie cestovného ruchu je dobrým ukazovateľom ekonomickej kondície spoločnosti. Ľudia už neuťahujú opasky, ale dopriavajú si dovolenku,“ uviedol Ivan Šidla, marketingový manažér agentúry Invia, jednotky na slovenskom trhu v oblasti predaja dovolenky cez internet.
Rok 2013 zaznamenal pre cestovnú agentúru Invia tiež zmenu firemného designu. Premenou prešlo nielen logo spoločnosti, ale aj celkový vzhľad webových stránok. „Prvýkrát od vzniku našej cestovnej agentúry, teda po 11 rokoch, sme zmenili vzhľad loga. Na nový design sme zaznamenali prevažne pozitívne reakcie, čo nás teší,“ priblížil Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia.
Publikované: 27.01.2014