Prejsť k obsahu | Prejsť k hlavnému menu

Čo robiť, ak vám na letisku stratia alebo poškodia kufor?

Zabudnutý kufor na letiskovom páse

Zabudnutý kufor na letiskovom páse

Ak sa chystáte na dovolenku, mali by ste sa pripraviť na všetky nečakané situácie. Iste je nepríjemné, keď doletíte na dovolenku, a nenájdete svoju batožinu alebo bude Váš novo zakúpený kufor poškodený. Čo ale v takom prípade robiť? Zachovajte chladnú hlavu, všetko je riešiteľné.

V prvom rade je potrebné kufor skontrolovať priamo na letisku, a to ako jeho vonkajšiu stranu, tak najlepšie aj obsah, na prípadné neskoršie reklamácie nemusí byť braný ohľad.

Poškodený kufor

Od chvíle, kedy pri odbavení pustíte svoj kufor z ruky, nesie zodpovednosť za Vašu batožinu letecká spoločnosť. Nezabudnite, že svoj kufor by ste mali mať obalený ochrannou fóliou, v opačnom prípade nemusíte s reklamáciou uspieť. Reklamovať svoj kufor môžete do 7 dní, ale ak chcete svoju šancu zvýšiť, urobte to hneď na letisku na reklamačnom oddelení alebo priamo na pobočke leteckej spoločnosti. Ak ste na organizovanom zájazde, na ktorom je prítomný aj delegát, oznámte mu vzniknutú skutočnosť a on Vám s riešením pomôže. Letecká spoločnosť Vám uhradí škodu do maximálnej výšky cca 1445 Eur* (oprava poškodenej batožiny alebo dodanie novej).

Poškodený kufor

Poškodený kufor

Stratený/oneskorený kufor

O niečo nepríjemnejšie je čakať pri páse s batožinou a ani medzi poslednými kuframi nenájsť ten svoj. Na každom letisku (v colnom priestore) nájdete prepážku na reklamáciu batožiny (Lost baggage/luggage). Na tejto prepážke budete požiadaní, aby ste svoj kufor popísali a predložili útržok z batožinového lístka. Väčšinou batožina dorazí s ďalším letom, budete ju tak mať počas niekoľkých dní pri sebe. Čo sa týka stratených a oneskorených kufrov, 98% z nich sa opäť vráti k svojmu majiteľovi. Podľa Montrealskej dohody je v takomto prípade možné nakúpiť nevyhnutne potrebné veci (hygienické potreby, základné oblečenie), ktoré ostali vo vašom stratenom kufri, maximálna čiastka je v tomto prípade opäť cca 1445 Eur*. Nezabudnite si uschovať aj všetky bločky. Pozor – nárok na takéto odškodnenie máte v prípade, že letecká spoločnosť nedoručí batožinu do 21 dní. Do čiastky 1445 Eur* sa počíta aj náhrada kufra, v prípade že by sa už nenašiel. Na kufri je nutné mať svoju kontaktné údaje. Ďalší variant je mať v kufri kópiu Vašej letenky a znovu kontaktné údaje, v prípade, že by sa štítok z kufra strhol.

Batožina s Vami nepriletela?

Batožina s Vami nepriletela?

Vykradnutá batožina

Bohužiaľ aj tieto prípady sa stávajú a akákoľvek náhrada ukradnutých vecí je mizivá. Všetku elektroniku, peniaze, doklady a iné veci, ktoré sú vyššej hodnoty, si do kufra nebaľte. Majte ich radšej pri sebe v príručnej batožine.

* výška čiastky môže byť zmenená

Štítok:

Páči sa vám tento článok?

Môžete ho ľahko zdieľať na sociálnych sieťach so svojimi priateľmi.

Páči sa vám tento článok?

Môžete ho ľahko zdieľať na sociálnych sieťach so svojimi priateľmi.